Šílená šestka neplní svojí funkci a ani ji plnit nehodlá

Kritika linky MHD číslo 6 se dostává do varu a diskuze okolo ní mi připadá jako středobod MHD v Jihlavě. Jedni poukazují na její zbytečnost a malé využití a druzí v čele s dopravním podnikem se snaží upozornit na smysluplnost díky evropským dotacím, které by bez této linky město neobdrželo.

Hlavní smysl ale tak trochu uniká. Linka 6 má propojit budoucí dopravní terminál s městem a teprve poté začne mít smysl. Významnost šestky tedy není v MHD, ale ve veřejné dopravě v podání dopravního terminálu. Jedná se o investici, která bude stát z veřejných prostředků řádově stamilióny a bude možná ještě více zbytečná, než samotná šestka.

Kdyby totiž někdo dopravní terminál myslel vážně a nikoliv jen jako příjem evropských dotací, již dávno mohla šestka jezdit přes vlakové a autobusové nádraží směr centrum. A to třeba i zadarmo. Přes autobusák nová trasa linky 6 nepojede, a tak svoji funkci plnit nehodlá.

Ukázalo by se, že pohodlný přestup z vlakového na autobusové spojení využívá jen malá část cestujících, natož Jihlavák. 

Dopravní terminál, tak jak ho město zamýšlí, by měl nastartovat mnohem větší pozornost nás všech, než zmíněná šestka. Ta zatím jen vytváří kouřovou clonu a odvádí pozornost od celkového výsledku dopravního průzkumu a případných změn, stejně jako od stamilionové investice v podobě dopravního terminálu.

Ing. Petr Piáček